29 Mac 2011

PROGRAM DIPLOMA, IJAZAH, MASTER & PHD DLM SILAT

Alhamdulillah.....syukur kehadrat Illahi kerana dengan limpah kurniaNya dunia persilatan kini akan berubah dan terus berubah. Satu persatu penambahbaikan telah berlaku dan akan lebih berlaku dengan petunjuk dan bimbingan permuafakatan dari guru-guru beladiri khususnya silat.

Baru-baru ini telah berlaku perjanjian persefahaman diantara MAGMA dan OUICM yang membuka ruang kepada pesilat untuk memiliki pengiktirafan yang berbentuk akedemik dan tersusun. Yang menariknya pengiktirafan ini tidak menolak pengiktirafan yang sedia ada yang diberikan oleh sesebuah perguruan itu sendiri malah ia sebagai pengukuhan dan jaminan masa depan dalam dunia persilatan masa kini.

Bayaran yang dikenakan untuk setiap program ini amat berpatutan dan menarik. Tak salah jika ada 2-3 ijazah tambahan lagi ianya jarang sekali berlaku. Maklumat yg cikgu perolehi program ini adalah program yang baru pertama kali diperkenalkan di negara kita dan diikuti oleh negara jiran yg terdekat.

Program ini turut disertai oleh Tok Ayah sendiri membuat program PHD dan beliau juga selaku presiden MAGMA (Pertubuhan Mahaguru-mahaguru Beladiri Malaysia). Oleh itu jgn lepaskan peluang utk tambah ilmu yang ada. Kekurangan yg ada kita bantu tapi bab duit carilah sendiri........